اريد جهاز تقوية الوايرلس..ارجو المساعدة!!

الحالة
موضوع مغلق

speed up

عضو نشط
اخواني .. في جهاز يلتقط بث الوايرلس ( للنت ) و يقويه ..

الله يخليكم اللي يعرف عنه معلومات اكثر و وين احصله يفيدني بالجواب و جزاه الله الف خير ...

وبعد سؤال .. شنو جهاز الاكسس بوينت .. و اشلون طريقه عمله

ناطر جوابكم اخواني و شكرا لكم مقدما

nino1983

عضو نشط
مرحبا اخوي .. بخصوص جهاز الاكسس بوينت هو نفسه جهاز التقويه لاشارة الوايرلس الي في البيت .. يعني تحطه البيت في المكان الي تكون الاشاره فيه ضعيفه وبعدين يقويه وفايدته عجيب حيييل ويسهل عليك امور وايد وحجمه عندي صغير وشكله مرتب وحلو .. واستخدمته مره وحده بس .. واهو شغال ومافيه اي شي .. وهذا رقمي 6791138 وشكرا

bof10

عضو نشط
اخواني .. في جهاز يلتقط بث الوايرلس ( للنت ) و يقويه ..

الله يخليكم اللي يعرف عنه معلومات اكثر و وين احصله يفيدني بالجواب و جزاه الله الف خير ...

وبعد سؤال .. شنو جهاز الاكسس بوينت .. و اشلون طريقه عمله

ناطر جوابكم اخواني و شكرا لكم مقدما

اخوي مقوي تحصله بحولي محل لنكسيس يم القيروان بره واعتقد سعره 12 دينار والاكسيس بويت اعتقد هو الراوتر نفسه يكون اكسس بويت

speed up

عضو نشط
اخ نينو مشكور و ما قصرت لي اتصال معاك ان شاء الله

bof10 مشكور يا اخوي على المعلومة و الله يجزيك الف خير

kazamezaa

عضو نشط
هلا يا غالي
الاكسس بوينت جهاز بث لاسكلي زية زي السويتش العادي بس دة لاسكلي و طبعا في فايدة جميلة جدا انك تقدر تعمل حاجة اسمها bridge connection يعني ممكن تبعت الاشارة من اكسس بوينت ل اكسس بوينت تاني ,,,مثلا لو مدي اكسس بوينت 100 متر يبقي لما تبقي الاشارة ضعيفة هايستقبل الاكسس بوينت التاني الاشارة و يعملها رفع مستوي و تبقي اشارة تانية قوية و دة ممكن تستعملة لما تحب تعمل شبكة كبيرة لاسلكية بين قسايم و اكسس بوينت واحد كافي لبيت بحالة...واحسن اكسس بوينت في رأي انا Netgear و طبعا عندك antanna دي بتلعب دور كبييير جدااا في تقوية الاشارة و في مجموعة من الهوائي بتوصل قوتة ل 20 كم بس مش عارف هل مصرح بية هنا في الكويت ولا لاء لانة ممنوع في مصر و لك مني اجمل تحية يارب اكون اضفت شئ

speed up

عضو نشط
kazamezaa
أضفت الكثير الف شكر لك اخي المحترم

kazamezaa

عضو نشط
حاضرين ان شاء الله في سؤال في الشبكات بأذن الله و لا شكر علي واجب

الحالة
موضوع مغلق
أعلى