راى الخبراء ضرورى وعاااااااااجل جدا

ananas

عضو نشط
فى سهم عليه اشاعات كتيييرة فى المنتديات الاجنبية ومؤخرا حصل فى المنتديات ديه انقسام
جزء بيقول ان السهم هيحصل له انفجار والجزء التانى بيقول لا وده بسبب ان فى شركة اشترت 10 مليون سهم بمبلغ 363000 دولار فى حين ان سعر السهم فى السوق كان .0005 معنى ده ان سعر السهم بالنسبة بهم .0363 وبعدين تم اعلان للشركة من الملاك الجدد بيقولوا فيه انهم لسه مش عندهم خطة عمل ولكن مازالوا بيقيموا الشركة وما فيش اى نية لهم حاليا لاجراء تقسيم عكسى
ومن ساعتها حصل الانقسام فى المنتديات الامريكية جزء بيقول لا هما هيعملوا التقسيم العكسى لا ده هو طبيعة البنى ستوك والعبض بيقول ان الشركة اشترت السهم بسعر عالى ومش هتعمل كده الا اذا كانت متوقعة عائد ما وانها لو عايزة تعمل تقسم عكسى بتعمله من غير ما تنشر اى شىء عن نيتها فى كده

نتيجة للانقسام ده سعر السهم بعد ما كان وصل .0008 و .0007 رجع وصل ل.0004 و.0003 وامبارح قفل على .0005
البعض بيقول ان فى تجميع بيحصل على السهم والبعض بيقول لا لان الفليوم ضعيف
على فكرة الشركة قالت انها مستبعدة التقسيم العكسى وان الامور كلها هتتضح فى 25 يونيو
اسهم السهم هو bhwf
محتاجة رايكم ضرورى لانه هيحدد لى اذا كنت اشترى حصص اكتر فى السهم ولا لا
يا جماعة محاتجة راى الخبرا فى اسهم البنى ستوك ضرورى ضررررررررررروى

راشد11

عضو نشط
بص حبيبي اناناس دنتا خديتنا 0 عموما

دنا اول واحد حيرد عليك مع العلم معنديش في البني ستوك بس تادر تسميها لاافه مني

خلي اللي عندك عندك واول مايكسر 0.0008 ويفضل جالس فوها اال حاجة تلاة قلاسات

زود الكميه اللي انت عوزها ومتكونش طماع اول ربح بيع ياعم ولا حتوديك في دهيه خد بالك

دي الاسهم مافيش وراها الا الخساير ياعم دول اوليلين اللي بيربحوا

من وراها

والله يرزاك من عندو

الأرستقراطي

عضو نشط
بص حبيبي اناناس دنتا خديتنا 0 عموما

دنا اول واحد حيرد عليك مع العلم معنديش في البني ستوك بس تادر تسميها لاافه مني

خلي اللي عندك عندك واول مايكسر 0.0008 ويفضل جالس فوها اال حاجة تلاة قلاسات

زود الكميه اللي انت عوزها ومتكونش طماع اول ربح بيع ياعم ولا حتوديك في دهيه خد بالك

دي الاسهم مافيش وراها الا الخساير ياعم دول اوليلين اللي بيربحوا

من وراها

والله يرزاك من عندو

ما شاء الله عليك أخوي راشد11 بلبل بالاسباني ،،، الاخت أناناس تستاهل كل خير وتراها خبيرة بالتحليل الفني ،،،

ananas

عضو نشط
اخوانى اشكركم على ردودكم من متابعتى النهاردة للتداول وجدت ان الفليوم 1562000وهو عبارة عن عملية بيع واحدة حصلت على سعر الطلب ولم تحدث اى عمليات بيع تانى ده معناه ان فى حالة hold من ملاك السهم وانهم مش عايزين يبيعوا معنى كده ان فى حالة من الانتظار لحدوث انفجار وطبعا احنا عارفين ان 99% من الاشاعات فى المنتديات الامريكية بتكون صحيحة
بالنسبة للتحليل الفنى نلاقى ان مؤشر CCI عند خط50.96 ومؤشر WILLIAM Rعند خط60
اما بالنسبة للماكد فهو على وشك عبورخط الصفر ومتوسطه بالنسبة للشمعةفهى شمعة DRAGON FLY DOJI الشمعة ديه بتدل على حدوث عملية بيع كبيرة ادت لهبوط السهم للمدى ده ولكن المشترين لشتروا كميات كبيرة ادت لعودته لسعر الافتتاح مرة ثانية لسعر الافتتاح وظهرت عند نقطة دعم معنى كده انه ممكن يطير بس مش مؤكد
لكن فى نفس الوقت الفليوم قليل
بصوا بقه انا هشترى فى السهم ده بمبلغ قليل وهحاول اصطادة عند 4 او 3 علشان لو طار يبقه نص العمى ولا العمى كله
عموما برضه منتظرة رايكم فى التحليل الفنى له

wasl

عضو نشط
افلام ....

وفي usxp عبرة

راشد11

عضو نشط
مرحبآ اخي wasl

بس لو تعرف مين هو المخرق

تبلغني ومش حوول لحد

وعاوزك كمان تبص على اللي حا يشري الفلم ده

لا وايه 0 لا مش حؤل يمكن حيزعل مني بتاع المودوع

فضفضة اخر الليل

ananas

عضو نشط
شكرا على السخرية ما كانش العشم

راشد11

عضو نشط
شكرا على السخرية ما كانش العشم

قال الله تعالى ( يأيها الذين آمنوا لايسخرقوم من قوم عسى أن يكونوا خيراً منهم

ولانساء من نساء عسى أن يكن خيراً منهن )

والله ثم والله لم نقصد السخريه وخصوصا في شخصكم الكريم فقد تكونين

افضل منا عند الله عز وجل

ولكن ارجو ان لاتفهم المشاركه من باب السخريه

فا انا وانت معرضين للانتقاد واعوذبالله ان اسخر منك او من غيرك0

ردي على الموضوع وبهذه اللهجه هي حب للاخوان المصرين وحب لهجتهم

هذا اولا 0

ثانيآ- الله يزقك من حيث لاتحتسب بخصوص لب الموضوع وهو سهم

bhwf فعندما يطرح موضوع لهذه النوعيه من الاسهم وبهذه الطريقه

فانا سوف انتقد التوصيه اذا كان مبالغ فيه الى ارقام خياليه سوى من قبلك

او من قبل غيرك 0فلنا اخوان يتابعون المنتدى وايضا اعضاء متواجدين فيه

بعضهم لايدرك خطورة هذه النوعيه من الاسهم فما نحبه لانفسنا نحبه

ان شاء الله لغيرنا0فهذه الشركات تعني افلاس الشركه بنسبة 98%

ولايوجدبها سوى مضاربات فقط لاغير0

ارجو ان تفهمي مانقصد0

ودحنا بنهز معاك وبتمنى انه ميكونش في خطرك حاقه

تحياتي واحترامي لشخصكم

ananas

عضو نشط
الاخ الكريم لما كتبت الموضوع لاحظ انى طلبت راى الخبراء فى البنى ستوك لاىن عارفة نسبة المخاطرة العالية جدااااا فى هذه النوعية من الاسهم وطلبته لانى رايت ان فى انقسام فى المنتديات الاجنبية حول السهم وهل هيحدث له انفجار ام لا خصوصا وانى عارفة ان التحليل الفنى لا يصلح مع هذه النوعية من الاسهم
الاسهم ديه عايزة واحد يشترى بمبلغ قليل جدا ويجرى يبيع عند اول واقرب مكسب يعنى ما يطمعش وهو ده اللى انا عارفاه كمان يبيع عند شعوره باول خسارة
يعنى تمشى على مبدا الخسارة القريبة ولا المكسب البعيد
انا بالفعل امتلك من السهم 10000 سهم وقررت ان اشترى منه ب50$ فقط لاغير والله لو كسبت خير وبركة ولو خسرت تبقه خسارة مقدور عليها جداااااا
ولما طلبت رايكم كنت عايزة اشوف انت هترجحوا اى كفة من اراء الناس فى المنتديات الاجنبية
اللى زعلنى انكم فاكرين انى لسه ما عنديش خبرة وانى فاكرة انى هبقه اغاخان من المضاربة فى اسهم البنى ستوك
انا اقصى مبلغ ضاربت بيه كان 150$ وفى حالات نادرة جداااا
غير كده انا مش بعمل غير عملية او اتنين فى الشهر كله ولو انا مش فاضية مش بعملها علشان لازم اكون فى قمة انتباهى وانا بتداول

يا اخواتى انا لما بطلب استشارتكم بعمل بمبدأ ما خاب من استشار الرسول كان بياخد بالشورة يبقه انا مش هعمل كده

وانا شاكرة جدا لاهتمامك بالرد وانا مش بزعل من اشقائى فى الله انا بس افتكرت انكم مش واخدين الموضوع جد

أعلى