Day Trading Buying Power

SAIFY

عضو نشط
اخواني اللي يضاربون يوميا اعتقد يعرفون ما مقصود ب
DAY TRADING BUYING POWER
لدى اون لاين بروكرز
هذي ميزه لمضارب يومي و لكن ايش هي و كيف يحسبونه ارجو منكم توضيح
مع جزيل الشكر

ملاحظه:-
مطلوب عن DAY TRADING BUYING POWER
و ليس عن MARGIN BUYING POWER

SAIFY

عضو نشط
معقول محد يعرف عن
day trading buying power
لطفا اللي لدى معلومه عنه يكتب للاستفادة الجميع

تحياتي

ياسر

عضو نشط
حسب ماهو مدون في حسابي لدى امير تريد

REMINDER: Your account has been flagged as a Pattern Day Trading Account. As such, your account has been issued Day Trading Buying Power. Please refer to Commonly Asked Questions to review the differences between Buying Power and Day Trading Buying Power.
وهذه معلومات عنه
Commonly Asked Questions:
Why has my account been identified as a pattern day trader?
Your account has been flagged as a pattern day trader because your trading activity fits within the NASD and SEC definition of a pattern day trader. The SEC and NASD provide that a pattern day trader is any client who executes 4 or more day trades within 5 business days, provided the number of day trades represents at least 6% of the total trading activity during the same 5 business day period. «

Why does my account have to be identified as a pattern day trader?
Pursuant to applicable NASD and SEC regulations, Ameritrade is required to identify any account fitting the definition of a pattern day trader and flag that account accordingly. «

What is day trading?
Day trading is the practice of purchasing and selling, or short-selling and purchasing to cover the same security in the same day, within a Margin account. «

What is a pattern day trader?
Any client who executes 4 or more day trades within 5 business days, provided the number of day trades represent at least 6% of the total trading activity during the same 5 business day period is identified as a day trader. «

What is the day trading minimum equity requirement?
A pattern day trader's account must maintain a minimum equity of $25,000 on any day in which day trading occurs. «

Why does my balance screen show two buying power figures?
Buying Power is the amount available for opening a position in one or more fully marginable securities. Buying Power is only displayed if your account is approved for margin. Day Trading Buying Power is equal to the equity in your account at the close of business on the previous day, less any maintenance requirements, multiplied by up to four. Day Trading Buying Power is only displayed if your account has been flagged as a pattern day trader. Day Trading Buying Power is calculated with the intent that it is used in conjunction with day trading activities. «

اما كيف يحسبونه فلا اعرف بالضبط واظن انه 4 اضعاف الرصيد ويخضع لحركة الحساب اليوميه

تركي2000

عضو محترف
ما عليش يا سيفي

انا ما اطلعت على موضوعك حقيقة الى الان

انا راح اقولك اللي انا اعرفه وطبعا هذا لا يعني بعدم البحث من قبلك او تكرار السوال

هذه ميزة اولا للناس الي حسابهم داي تريدنج وهو اكثر من 25 الف دولار

ثانيا في هذه الحالة يقومون بتدبيل مبلغك الى اربعة اضعاف كمضارب يومي مو سوينق

طبعا لازم ما تكون في اسهم اقل من 5 دولار

وثانيا لازم تبيع في نفس اليوم

علشان الامان وعلشان ما يحسب عليك مارجن

هذا ما اعرفه عن طريقي وسيطي شويس تريد

وسلامتك

SAIFY

عضو نشط
اخواني اشكركم على الرد
طيب نفترض انا حسابي به كاش 27000
و دى تريدنج بينج باور بيكون عندي 128000 صح
الحين ابي اعرف كم مره اقدر اضارب بالف سهم بقيمة 27
هل 4 مرات ام اكثر من ذلك
لان موضوع دى تريدنج باينج باور مو داش في مخ ارجو توضيح اكثر
انا الي فاهم هو مضاربه اكثر من مره مفروض لا تجاويز مبلغ 128000
والله اعلم
ارجو منكم الرد
تحياتي

تركي2000

عضو محترف
نعم يا سيفي

تقدر تضارب بالمبلغ الموجود الى هو وهو ضعف اربع مرات يعني 108000

بامكانك اما انك تعقد صفقة وحدة بالسعر هذا او تعقد عدة صفقات بهذا السعر

بس شوف اذا استخدمت فقط الكاش في الصفقة الاولي

يعني شريت 20000 ماراح يبقولن لك المبلغ المذكور اعلاه راح يبقى في الكاش 7 الالف اوكية مضروبة في 4 يعني 28 الف

اما اذا استخدمت مارجن يعني فرضا 50000 في الصفقة الاولي راح يبقى حوالي 58000 الف دولار وبعدين لو تشتري من صفقات راح ينقص بحسب الصفقة الثانية يعني لو شريت في الصفقة الثانية ب 20000 يبقى 38 الف

هذا نظامهم

والشي الثاني اذا شريت باقل من مبلغك فراح يشوفون المبلغ الباقي ويدبلونه اربع مرات يعني لو افترضنا انك ناوي تحتفظ فيه سوينق

SAIFY

عضو نشط
اشكرك على الرد
اخوي هذا اللي فهمت من امريتريد
بس تدري قالو لي بعض الناس لابانك تستطيع تضارب بمبلغك غير محدود حيث يوجد لديك كاش يعني اشتريت ب 27000 و بعت و ثم اشتريت و بعت كذا مره حتى لو مائه مره اما مبلغ دى تريدنج باينج باور هو لشراء بكل المبلغ لعمليه واحده و ممكن تشتري بنفس المبلغ بعد بيع العمليه اولى

المهم اشكرك مره ثانيه لتوضيح
تحياتي

تركي2000

عضو محترف
سيفي انا اتكلم عن شويس تريد

ومن واقع تجربة وليس حسب ما فهمت

اما بالنسبة لاميرتريد والله ما اهلم اي شي عنه

تحياتي وامنياتي لك بالتوفيق

أعلى