سفير الفلبين يدافع عن شركة كي جي ال

الموضوع في 'السوق الكويتي للأوراق الماليه' بواسطة بني تميم, بتاريخ ‏14 ابريل 2010.

حالة الموضوع:
مغلق
  1. بني تميم

    بني تميم عضو جديد

    التسجيل:
    ‏4 مايو 2009
    المشاركات:
    1,004
    عدد الإعجابات:
    0
    Philippines ambassador defends KGL company




    KUWAIT: The outgoing Filipino Ambassador to Kuwait Ricardo Endaya hosted a press conference yesterday in defense of the KGL Company. "We want to clarify that KGL, one of the most respected companies in Kuwait that employs many Filipinos, is treating all our workers well. We have not received any formal complaints from our workers.

    The ambassador was referring to Senator Miriam Defensor Santiago's allegation that around 50 Filipino workers from the company were sacked, and that they were now subsisting on leftovers of food obtained from the trash bins. "So she (the senator) proposed a solution, which is to investigate the alleged mistreatment of legislation. I want to clarify that KGL is not involved in the issue," Endaya said.

    Commenting on the situation of Filipino domestic workers in Kuwait, Ambassador Endaya said that they tried to make all the necessary efforts to help them when they are involved in trouble. "We are very cooperative and very fair with the Filipinos living in Kuwait. We have won many cases of Filipinos in the local court," he said. During the conference, Ambassador Endaya presented a certain mistreated domestic worker who was allegedly defenestrated by a Kuwaiti family. Endaya said that the woman was 21
    years old, and was working in Kuwait by disregarding minimum permissible age limit imposed by the government for overseas Filipino workers.
    http://www.kuwaittimes.net/read_news.php?newsid=Mzg1MjM2MDk5
     
  2. بني تميم

    بني تميم عضو جديد

    التسجيل:
    ‏4 مايو 2009
    المشاركات:
    1,004
    عدد الإعجابات:
    0
    واستضافت الكويت : المنتهية ولايته والسفير الفلبيني لدى الكويت ريكاردو إندايا مؤتمرا صحافيا امس في الدفاع عن شركة كي جي ال. وقال "نريد أن نوضح أن شركة كي جي ال ، واحدة من الشركات الاكثر احتراما في الكويت التي يعمل كثير من الفلبينيين ، ومعاملة جميع العاملين لدينا بشكل جيد ، ونحن لم نتلق أي شكاوى رسمية من عمالنا.

    وكان السفير في اشارة الى ادعاء السناتور ميريام ديفنسور سانتياغو بأن نحو 50 من العمال الفلبينيين الشركة وعزل ، وأنها تعيش الآن على بقايا من المواد الغذائية التي تم الحصول عليها من صناديق القمامة. "وهكذا كانت (عضو مجلس الشيوخ) : اقترح حلا ، وهو للتحقيق في سوء المعاملة المزعومة للتشريع ، وأريد أن أوضح أن لا تشارك شركة كي جي ال في القضية" إندايا.

    وتعليقا على هذه الحالة من الفلبينيين العاملين في المنازل في الكويت ، قال السفير إندايا أنهم حاولوا بذل كل الجهود اللازمة لمساعدتهم عندما كانوا يشاركون في ورطة. واضاف "اننا متعاونون جدا ونزيهة للغاية مع الفلبينيين الذين يعيشون في الكويت ، ونحن قد فاز العديد من الحالات من الفلبينيين في المحكمة المحلية ،" قال. وخلال المؤتمر ، قدم السفير إندايا معين الشاغلة لسوء المعاملة الذي قذف من النافذة على أيدي أسرة الكويتية. وقال إندايا أن المرأة كانت 21
    سنة ، وكان يعمل في الكويت من خلال تجاهل الحد الأدنى من الحد الأدنى للسن المسموح بها التي تفرضها الحكومة على العمال الفلبينيين فى الخارج.
     
حالة الموضوع:
مغلق