Restart!!!!!!!

kazamezaa

عضو نشط
بسم الله الرحمن الرحيم

دة ايميل وصلي و هو باللهجة المصرية بس جميل و ياريت يتقري للأخر وفية فايدة وان شاء الله تتحسب ليا و ليكم

ري- ستاااارت

ايوة ياعم......الجهاز تقل...هاخطف ريستارت وارجع لك.....

هاللو حبيبتي...معلش الجهاز مهنج...واحد ريستارت و راجع لك هوا يا جميل نكمل كلامنا....

ها ياباشا....كانسل الفايلات...حتة ريستارت كده ونرجع ننزلهم وكله يباه تمام...

بابا وماما: انت طول النهارد كده اودام الهباب ده؟؟و اما نكلمك تقول انا عارف مصلحتي... !!!!

يالاهوي....اشد في شعري؟؟.....النت فصل....يالاهوي....ياخرابي....الحقوني يانااااااس.....

اللي فات ده كله مشاهد بتتكرر معانا كل يوم......صح؟؟

طب هو ايه ريستارت ده بجد؟؟

الكل بيتكلم عنه وكانه منقذ للبشرية وانه اول مايتعمل كله هايبقي تمام...!!!

ريستارت هو اعادة البداية......!!

بجد؟؟ يعني انا ينفع اعيد بدايتي؟؟

يعني ينفع ارجع طفل من تاني؟؟؟:eek:

ينفع ترجع صفحتي بيضة بدون اي ذنب او نقطة سودة فيها؟؟

ينفع البراءة ترجع لعيوني في نظرتي وكل حواسي؟؟

ينفع ارجع اشتهي البنبون والمصاصة...بعد مابقيت مابشتهي غير محرماتي؟؟

ينفع ارجع انكش في كل حاجة ....افتحها...اكسرها...بس اكتشفها واشغل بيها عقلي من تاني؟؟ بدل ما انا كده مش بادور على النكش غير في الحاجات اللي مش تمام؟؟؟

ينفع ارجع ادور على ابوية وامي لو غابوا عني و ابكي من بعدهم.........بعد ما بقيت انا اللي بابعد عنهم واقفل على نفسي ليل نهار باب غرفتي؟؟و عازل نفسي عنهم وعن اخواتي زي اللي عنده جرب؟؟

ينفع ارجع اتعلم الكلام الصح من تاني.... ا...ب....ت......بدل ماانا مش عارف انطق ولا عربي ولا حتى افرنجي؟؟؟

ينفع....ينفع؟؟؟...ينفع؟؟؟؟؟؟؟

[اه........ينفع؟؟ وليه ماينفعش؟؟

ده انت طول يومك بتعمل في ريستارت لحتة حديدة اسمها كمبيوتر......يبقي مستخسر في نفسك ليه ريستارت صغير تعمله على نفسك.....على قلبك...على عقلك....على حواسك كلها.....على علاقاتك ....على دنيتك طولها وعرضها....

شوفت لما جهازك بيهنج بتبقيعايز تضربه ستين .......-اللي بنلبسها في رجلنا-........ علشان الجهاز يشتغل؟؟

فما بالك باه لما تبقي سيادتك اللي مهنج؟؟؟

قوم معاية دوس على زرايرك...

ستارت............تيرن اوف............ريستارت........

استنى استنى.......

هاتعمل كام ريستارت؟؟ انت محتاج لكام ريستارت؟؟و هاتعمله ازاي؟؟ كل واحد ادرى بنفسه و بعمايله؟؟ مش كده ولا ايه؟؟

انت بس اللي تقدر تحدد انت محتاج لكام ريستارت......!!!

هاتعملة مرة واحدة؟؟؟ طب مرة واحدة في الايه؟؟ في اليوم ولا في الاسبوع.....في الشهر....في السنة.....ولا مرة واحدة في عمرك كله؟؟؟؟

تعالى نالف وحدة جديدة ... ونسميها وحدة الريستارت.....يعني ايه مش فاهم....؟؟

افهمك انا.........

العربية دي بتعمل الف كيلوا في الساعة.....دي وحدة مسافة على زمن= سرعة

الخلاط ده بيعمل مائة لفة في الدقيقة....دي وحدة عدد على زمن=سرعة

النونو ده بيعمل مية على روحه 10 مرات في الثانية..دي وحدة بامبرز على استهلاك = خراب بيوت..

وحدة الريستارت.....وحدة جديدة.....شاملة السرعة ..الزمن...الطول...الميزان....العدد...المسافة...... كله كله......

وطبعا كلنا عارفين انه كل ما الجهد يزيد كل ما الكفاءة تكون احسن....

يعني كل ماتشتغل بوحدة الريستارت بهمة ونشاط ومجهو د اكتر....كل ما كفاءتك في الدنيا هاتعلى و درجاتك عند ربنا تعلى وتعلى...وتبقي كسبت باذن الله دنيا واخرة....

انتي بتخرفي؟؟ انا مش فاهم حاجة؟؟ يعني ايه المطلوب مني من الاخر؟؟؟

هاقول لك .......من الاخر.........

لو هاتعمل لنفسك ريستارت مرة واحدة في العمر يبقي ياريت يكون حج...و هاترجع طفل من تاني كايوم ولدتك امك..

لو ريستارت في السنة...يبقي عليك وعلى رمضان..اياك تضيعه منك.....مش طول اليوم نايم وطول الليل عالقهوة واقول ما انا فطرت خلاص...!!

ريستارت كل شهر بالايام القمرية التلاتة 13- 14-15......صومهم.......مهما كان الجو عليك حر.....حر الدنيا اهون..... وانت عارف.....

ياسلام عليك بقي لو ريستارت كل اسبوع....بصلاة الجمعة و قراءة سورة الكهف.....حتى ولو كنت بنت.....زي مابتروحي الجامعة زي الولد...روحي الجامع.....!!

يا سلام اكتر بقي لو كنت بتعمل ريستارت كل يوم....قرآن.. وركعتي الفجر.. وقبلهم اتنين قيام...خير من الدنيا وما فيها....

طب ده انت فلة اوي بقي وهاعمل لنفسي ريستارت كل ساعة......ايه؟؟......ازاي؟؟

ماتسيبش ساعة تعدي عليك بدون تسبيح او استغفار او ترديد لا اله الا الله سيدنا محمد رسول الله..

و ريستارت كل دقيقة؟؟ كمان ...!!!...ريستارت كل دقيقة؟؟!!!!

اوماال ..هو احنا جايين الدنيا دي نهزر ولا اييه ياباشا.. ولا ايه يا هانم؟؟

رييستارت كل دقيقة ...كلمتين...بتشوفهم كل مابتدخل عالمنتدى...سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم...

طب و ريستارت الثانية؟؟

دمعتين....تبكيهم على روحك..على نفسك.....لو لسة لحد دلوقتي كلامي مالمسش قلبك....

صعب اللي باقوله؟؟ ولا مستحيل؟؟
انك تعمل ريستارت لحياتك من تاني ومن اول و جديد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

yoyo1983

عضو نشط
الله يجزاك خير

انا اشوفه مو صعب

kazamezaa

عضو نشط
الله يجزاك خير

انا اشوفه مو صعب
شكرا اختي ليلي لمرورك الكريم
مافي شئ صعب بس النفس الأمارة بالسوء ,,, احنا بنرمي كل اخطائنا علي الشيطان و نسيانا ان في شيطان جوانا الا و هي النفس

أعلى