افلاس abrx

الموضوع في 'السوق الأمريكي للأوراق الماليه' بواسطة aboyousef, بتاريخ ‏19 يوليو 2005.

  1. aboyousef

    aboyousef عضو نشط

    التسجيل:
    ‏21 يونيو 2004
    المشاركات:
    1,730
    عدد الإعجابات:
    0
    مكان الإقامة:
    الرياض
    Able Laboratories, Inc. Files for Voluntary Chapter 11 Reorganization




    CRANBURY, N.J., July 18 /PRNewswire-FirstCall/ -- Able Laboratories, Inc. (Nasdaq: ABRX) today announced that it had filed a petition to reorganize under Chapter 11 of the United States Bankruptcy Code in the United States Bankruptcy Court for the District of New Jersey, Trenton Division.

    (Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20030721/ABLELOGO )

    On May 23, 2005, the company announced that it had suspended manufacturing operations and had recalled its product line due to concerns about laboratory practices and compliance with standard operating procedures. The company's bankruptcy filing is intended to assist the company to continue while it works with the FDA to address inspectional observations, improve the quality of its systems and controls and, subject to FDA authorization, reintroduce products to the market.

    In conjunction with today's filing, the company filed a variety of "first day motions." The court filings include requests to retain a Chief Restructuring Officer and a Director of Restructuring, as well as other professionals to support the company's reorganization efforts. During the restructuring process, vendors, suppliers and other providers will be paid under normal terms for goods and services provided after the filing date.

    The company currently is not generating income or revenue, because of its suspension of manufacturing operations and product recalls.

    Further information on the company may be found on the company's web site, http://www.ablelabs.com.

    This release contains statements that are forward-looking within the meaning of applicable federal securities laws and are based upon the company's current expectations and assumptions. You should not place undue reliance on those statements because they speak only as of the date of this release. Forward-looking statements include information concerning the company's possible or assumed future operations. These statements often include words such as "expect," "plan," "believe," "anticipate," "intend," "estimate" or similar expressions. As you read and consider this release, you should understand that these statements are not guarantees of performance or results. They involve risks, uncertainties and assumptions. Although the company believes that these forward-looking statements are based on reasonable assumptions, you should be aware that many factors could affect actual results, which could differ materially from the forward-looking statements. These factors include, but are not limited to, uncertainty regarding the company's ability to continue as a going concern; uncertainty regarding court approval of the company's first day motions and other motions made by it from time to time; uncertainty regarding the company's ability to develop and consummate one or more plans of reorganization; risks associated with third parties seeking and obtaining court approval to terminate or shorten the exclusivity period for the company to propose and confirm one or more plans of reorganization, for the appointment of a chapter 11 trustee or to convert the bankruptcy case to a chapter 7 case; the ultimate effect on the company of the pending inspectional observations from the FDA to the company; and the uncertainty relating to the ability of the company to recommence manufacturing operations and ship new products or that its ANDA filings and approvals will be completed and obtained, and the company's ability to obtain ongoing financing, and various other factors beyond the company's control. All future written and oral forward-looking statements made by the company or persons acting on the company's behalf are expressly qualified in their entirety by the cautionary statements contained or referred to above. Except for the company's ongoing obligations to disclose material information as required by the federal securities laws, we do not have any obligation or intention to release publicly any revisions to any forward-looking statements to reflect events or circumstances in the future or to reflect the occurrence of unanticipated events.

    Company Contact:
    Investor Relations
    (609) 495-2800
    Email: IR@ablelabs.com

    SOURCE Able Laboratories, Inc.
     
  2. aboyousef

    aboyousef عضو نشط

    التسجيل:
    ‏21 يونيو 2004
    المشاركات:
    1,730
    عدد الإعجابات:
    0
    مكان الإقامة:
    الرياض
    الله يعوض على من تدبس فيها من اخواننا عاجلا غير اجل .......امين.
     
  3. عائض بن فيصل ال رشيد

    عائض بن فيصل ال رشيد عضو محترف

    التسجيل:
    ‏14 ديسمبر 2003
    المشاركات:
    6,715
    عدد الإعجابات:
    1
    مكان الإقامة:
    الـريـاض
    والله غريب امرهم

    الشركة ربحانة
    وعندها كاش ممتاز
    وسيولة ممتازة
    ولا يوجد لديهم ديون
    وتوزع ارباح لكل سهم 0.90 سنت

    فلماذا الافلاس هل هناك قضية مرفوعة ضدهم وخسروها ادت الي هذا الافلاس


    ذكرتني ب wtsla

    لما وصلت الي 0.79
    وكان هناك رعب من الجميع والمسج بورد ومع ذلك وصلت خلال سنة الي سعرها الحالي 6 دولار

    الشركة للمتابعة ومتابعة اخبرهم جيدا فممكن تكون فرصة ولا في الحلم

    ولاحضو بانني اقول ممكن يعني ربما ولست جازم ولكن للمتابعة

    اعتقد شبتر 11 ليس افلاس ولكن اعادة هيكلة وترتيب وضع الشكة كفرصة
    لها من الطرد من النازدك

    على العموم
    ساتابع اخبارها جيدا
     
  4. aboyousef

    aboyousef عضو نشط

    التسجيل:
    ‏21 يونيو 2004
    المشاركات:
    1,730
    عدد الإعجابات:
    0
    مكان الإقامة:
    الرياض
    سبحان الله ياقاصد نفس الكلام هذا الان دار بيني وبين ابي عمر ونفس التساؤلات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    غريب جداااااااااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!!!!
    هل بسبب ايقاف منتج لهم يكون كل هذا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
     
  5. عائض بن فيصل ال رشيد

    عائض بن فيصل ال رشيد عضو محترف

    التسجيل:
    ‏14 ديسمبر 2003
    المشاركات:
    6,715
    عدد الإعجابات:
    1
    مكان الإقامة:
    الـريـاض
    والله ياهم طاقينه شورت

    25% من الاسهم شورت

    والغريب في الامر 81% من الاسهم استثمارت الصناديق او المحافظ
    فها جميع المحفظ الاستثمارية العديدة المستثمرة بهذا اسهم اغبياء


    ليست توصية شراء ولكن توصية متابعة اخبار الشركة وتحليل الاخبار
    خلونا لو مرة واحدة نتعلم كيف نحلل الاخبار ونجمع اكبر قدر من اخبار الشركة
    ونترجمها ونتناقش بها
    من ديسمبر 2004 الي الان

    عن نفسي لي رجعة على الموضوع

    مع ان الشركة من القطاع الطبي الذي اكرهه ولكن عندهم اكثر من 40 منتج
     
  6. aboyousef

    aboyousef عضو نشط

    التسجيل:
    ‏21 يونيو 2004
    المشاركات:
    1,730
    عدد الإعجابات:
    0
    مكان الإقامة:
    الرياض
    اخوي قاصد : انت ممثلنا عن الشركه لجمع الاخبار والمستجدات والتوصيات ولك الشكر والتقدير على جهدك ونصحك .
     
  7. Falcon

    Falcon عضو جديد

    التسجيل:
    ‏2 مايو 2002
    المشاركات:
    798
    عدد الإعجابات:
    0
    مكان الإقامة:
    Kuwait
    يا اخوان الشركة فلست واتمنى ما في احد شاري فيها. و انسوا امرها وحطوها وره ظهوركم.

    اخي العزيز قاصد، من الشارت كان هناك تصريف واضح من الصناديق الاستثمارية. وكل ما تملك الشركة 16 مليون دولار فقط ولا يوجد شريك للشركة بالاضافة تم توقيف بحثهم و جميع مختبراتهم.

    الله يعوض
     
  8. aboyousef

    aboyousef عضو نشط

    التسجيل:
    ‏21 يونيو 2004
    المشاركات:
    1,730
    عدد الإعجابات:
    0
    مكان الإقامة:
    الرياض
    Moving Average 50-day 6.80
    Moving Average 200-day 18.26
    Vol Average 50-day 5,678,400
    Vol Average 200-day 1,565,000
    52-wk high (5/18/2005) 26.49
    52-wk low (7/15/2005) 1.32
    Bid 1.39
    Ask 1.40
    Share Related Items
    Market Cap 25,923,811
    Shares Outstanding 18,517,008
    Current P/E Ratio 1.57
    Management Effectiveness
    Return on Equity (1yr) 22.37%
    Return on Assets (1yr) 21.89%
    Return on Investment (1yr) n/a
    Valuation Ratios
    Price/Earnings (1 yr) 1.49
    Price/Book (1 yr) 0.26
    Price/Cash Flow (1 yr) 15.58
    Estimates More
    This Qtr. Last Qtr.
    Mean Est. 0.19 0.29
    High Est. 0.19 0.29
    Low Est. 0.19 0.29
    # of Est. 1 1
    Coeffecient Variance n/a n/a
    Financial Snapshot More
    All data in thousands
    except per share amounts. 2003 2002
    Revenue 77,561 52,930
    Total Net Income 8,488 23,446
    Earnings per Share 0.46 0.51
    EBIT/DA 16,629 9,883
    Long Term Debt 3,935 6,083
    Per Share Data
    Earnings (1 yr) 0.90
    Current P/E Ratio 1.57
    Cash Flow 1.48
    Cash
    (last quarter in thousands) 16,794
    Annual Dividend n/a
    Book Value 4.90
    Profitability
    Gross Margin (1 yr) 54.39%
    Operating Margin (1 yr) 24.45%
    Profit Margin (1 yr) 15.17%
    Lastest Insider Trades More
     
  9. مرعوب

    مرعوب عضو جديد

    التسجيل:
    ‏14 ابريل 2005
    المشاركات:
    308
    عدد الإعجابات:
    0
    السلام عليكم

    اللى اعرفة فية مجموعة من المساهميين في فترات معينة وهي فترتتين

    ماني ذاكر التاريخ او مرة نزل فيها السهم قوي حتي وصل افتكر الدولاريين

    وهذي الفترة اللى نزل فيها من 26 حتي 7 حتي 4 حتي دولار


    جميع من يملك اسهم في فترة السقوط الاولي والثانية وعددهم كبير جدا


    واسهم كثيرة قاموا بتوكيل محامي وتم رفع دعوا يطالبون فيها بدفع تعويضات


    تصل للملايين عن قيمة اسهمهم بحجة قوية جدا

    بالدلائل والوثائق


    وهي تقديم الشركة لمعلومات مغلوطة عن ارباحها ووضعها المالي ولهذا السبب

    قاموا بثراء الاسهم باسعار مرتفعة وفية موقع المحامي يستقبل

    صور شهادات الاسهم وطريقة الشراء مع توكيل بالمطالبات المالية

    هذا والله اعلم
     
  10. aboyousef

    aboyousef عضو نشط

    التسجيل:
    ‏21 يونيو 2004
    المشاركات:
    1,730
    عدد الإعجابات:
    0
    مكان الإقامة:
    الرياض
    اخوي مرعوب
    اخاف يصير المثل القائل (مت ياحمار الين يجيك الربيع )
    متى تنتهي القضيه ؟وكيف تنتهي؟
    والله انها مشكله كبرى!!!!!!!!
    الله يعين الجميع .
     
  11. مرعوب

    مرعوب عضو جديد

    التسجيل:
    ‏14 ابريل 2005
    المشاركات:
    308
    عدد الإعجابات:
    0
    الاخ aboyousef

    ماعندي خبر متي تنتهي بس مو قضية واحده مجموعة كبيرة من المساهميين

    وحتي هذي الساعة محتفظين بالاسهم وحقوقهم حتي لاتسقط عليهم

    موجود موقع المحامي في اخبار الشركة السابقة من الاشهر السابقة بعد السقوط

    مافتكر رايح تفلس والدليل رايح اتشوف سحب عليها بالملايين

    بس شكلها ماترد عافيتها الا بعد مدة طويلة جدا

    اذا المحكمة عوضة المساهميين باسهم زيادة بدلا من النقد افتكر مية مية


    هذا والله اعلم
     
  12. aboyousef

    aboyousef عضو نشط

    التسجيل:
    ‏21 يونيو 2004
    المشاركات:
    1,730
    عدد الإعجابات:
    0
    مكان الإقامة:
    الرياض
    اخي مرعوب : كل شي جائز
    اعتقد بكره يتبين اتجاه السهم هل اليوم شراء ام تصريف؟؟؟؟؟؟؟؟
     
  13. waseem

    waseem عضو محترف

    التسجيل:
    ‏1 أغسطس 2003
    المشاركات:
    3,046
    عدد الإعجابات:
    0
    مكان الإقامة:
    المملكة العربية السعودية
    كلمه من اخ يحبك في الله ونصيحه للجميع ومسألة تكلمت فيها لين انبح صوتي ابعدوا عن اللو السنوي فهو كارثه المحافظ وافلاس المحترفين .

    اسأل الله ان لا يكون بيننا من اخوانا المسلمين من تلقى هذا الدرس ودفع قيمته من ماله .

    واتمنى ان لا نعيده وان يكون بين اعين الجميع وخاصه الجدد .

    ولا حول ولا قوة الا بالله .
     
  14. aboyousef

    aboyousef عضو نشط

    التسجيل:
    ‏21 يونيو 2004
    المشاركات:
    1,730
    عدد الإعجابات:
    0
    مكان الإقامة:
    الرياض
    جزاك الله خيرا اخي الكريم وسيم.
    انا مااملك في السهم ولله الحمد
    لكن بعض الاخوه لهم اسال الله ان يعوض عليهم عاجلا .......امين .
     
  15. aymutlaq

    aymutlaq عضو جديد

    التسجيل:
    ‏21 نوفمبر 2004
    المشاركات:
    2,056
    عدد الإعجابات:
    1
    مكان الإقامة:
    الرياض
    والله سرقة فى وضح النهار ...

    خبر سئ قبل السوق .. يباع السهم 88 سنت .. وبعد سحب ملايين الاسهم .. وبعد فتح السوق يرفع السهم الى 1.37 .. الى السعر قبل ظهور الخبر السئ .. يعني الخبر لا قيمة له ..


    لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم ...

    حسبي الله ونعم الوكيل
     
  16. aboyousef

    aboyousef عضو نشط

    التسجيل:
    ‏21 يونيو 2004
    المشاركات:
    1,730
    عدد الإعجابات:
    0
    مكان الإقامة:
    الرياض
    حسبي الله عليهم
    ممكن تصريف يابو عمر وبكره يتبين كل شي.
     
  17. aymutlaq

    aymutlaq عضو جديد

    التسجيل:
    ‏21 نوفمبر 2004
    المشاركات:
    2,056
    عدد الإعجابات:
    1
    مكان الإقامة:
    الرياض
    لا والله .. هذا مثل مايقولون .. اللى ما يجي بالحمى يجي بالموت ..

    نزلوا كم خبر سئ .. ولكن مازال الناس متمسكين بالاسهم .. حتى طلعوا الخبر السيئ .. الحماية من الافلاس طوعا ..

    السهم ارتفع اكثر من سعر الامس قبل الخبر هذا .. سعر السهم الان وصل 1.59 ..

    الله ياخذهم ولا يبقى فيهم احد .. ويميتهم شر ميته ..

    الله يعوض ..
     
  18. bu-abdullaziz

    bu-abdullaziz عضو مميز

    التسجيل:
    ‏11 ديسمبر 2003
    المشاركات:
    1,777
    عدد الإعجابات:
    0
    الله يعوض الجميع ان شاء الله...

    اشوفه عليه عملية شراء كثيفه..

    وشارت ال 60 فريم كاسر الترند عنده

    والله اعلم
     
  19. aboyousef

    aboyousef عضو نشط

    التسجيل:
    ‏21 يونيو 2004
    المشاركات:
    1,730
    عدد الإعجابات:
    0
    مكان الإقامة:
    الرياض
    فعلا محير جدا
    خبر سي جدا
    والسهم في صعود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    وش التفسير الا تصريف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    والا ايش بالله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
     
  20. aymutlaq

    aymutlaq عضو جديد

    التسجيل:
    ‏21 نوفمبر 2004
    المشاركات:
    2,056
    عدد الإعجابات:
    1
    مكان الإقامة:
    الرياض
    تلاعب بالاخبار لسحب كمية الاسهم ....

    الحمد لله على كل حال .. استعجلنا بالبيعة .. على سعر 92 سنت وعلى سعر 89 سنت خوفا من النزول الكبير .. خسارة حوالى 26500 دولار .. حسبي الله ونعم الوكيل ..


    السهم ارتفع الى 1.61

    وكما يطلق الغرب على اسهم الادوية .. البقرة الحلوب .. cash caw

    هذا سبب التمسك بالاسهم .. لكن ليس بعد ظهور هذا الخبر المزعج

    .